duminică, 21 martie 2010

humus si tabouleh



sunt preferatele mele din bucataria arabeasca. si se fac si foarte simplu. fii atent.

humus - ia o conserva de naut/fasole si clateste bine boabele in apa rece. da-le la robot si adauga sare, 2-3 linguri de tahina ( pasta de seminte de susan si se gaseste la majoritatea magazinelor arabesti sau megaimage). treptat pune si ulei de masline pina ajungi la consistenta dorita. orneaza cu muguri de pin proaspat prajiti si ulei de masline. neaparat trebuie mancat cu tabouleh.


tabouleh - taie 2 rosii foarte marunt. scapa de zeama lor. taie 3 legaturi de patrunjel, amesteca tot cu zeama de la o jumatate de lamaie, ulei de masline si sare. cateodata, cand nu ma grabesc, ii pun si bulgur (amestec de cereale integrale prefierte) pe care il inmoi zece minute inainte in apa calduta sau in zeama lamaii de mai sus. 

se manaca impreuna cu lipie calda/paine prajita.

5 comentarii:

  1. @raluca merge si cu si fara. mie imi place gustul de tahina f mult asa ca nu mai pun usturoi.

    RăspundețiȘtergere
  2. bulgur e un grau concasat, nu amestec de cereale :)

    misto poze.


    (nu ma descurc sa pun cum trebuie astea, sunt de pe blogul aphextwinz)


    si in original asa e, hummus e cu usturoi, cat de putin.

    RăspundețiȘtergere
  3. @aphextwinz initial asa am crezut si eu. insa am cercetat un pic cum se face si se pare ca nu e asa. uite ce zice wikipedia:"Bulgur is sometimes confused with cracked wheat, which is crushed wheat grain that has not been parboiled" http://en.wikipedia.org/wiki/Bulgur

    mi-am dat seama ca altfel nici nu avea cum sa se inmoaie asa repede daca era doar grau zdrobit.

    RăspundețiȘtergere