marți, 7 septembrie 2010

smochine coapte cu ficat de gasca si dulceata de visine


girona e orasul unde am mancat asa ceva. combinatia e geniala asa ca am incercat si eu o acasa cu prima ocazie. 

ficat de gasca gasesti la metro congelat. la fel si smochinele. nu mica mi-a fost surpriza sa descopar ca smochinele sunt aproape de pretul ficatului de gasca:))

dureaza cam 25 de minute si se face asa: 
- smochinelor le tai motul, le crestezi in 4 si le dai la cuptorul incins 20 de minute 
- ficatul il decongelezi in apa rece, il tai felii de grosimea unui deget si ii scoti eventualele "ate"
- intr-o tigaie pui putin unt si cand s-a incins pui feliile de ficat de gasca cate 2-3 minute pe fiecare parte. daca le tii mai mult o sa observi ca se "topesc" 
- "umple" smochina fierbinte cu o bucata de ficat de gasca si o lingurita de dulceata de visine (poti incerca si alta dulceata: de piersici, de fructe rosii de padure etc dar parca una dulce-acrisoara ar fi potrivita)

alaturi ai putea avea un vin desert sau licoros gen lacrima lui ovidiu, porto  etc.

20 de comentarii:

  1. imi place. e din categoria "fitza medie". o sa incerc cu dulceata de portocale ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. :))) nu m-am gandit c-ar fi fitza, dar ai dreptate, nu e f ieftina combinatia.

    dulceata de portocale poate fi o varianta f misto.

    sa-mi spui cum a iesit ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. very, very nice! sunt sigur ca ar merge si cu un strop de balsamic in loc de dulceata, poate chiar un condimento cu smochine :)

    btw, smochinele costau cam 50 de lei kilogramul la Metro ultima data cand am luat eu. s-au scumpit intre timp? anyway, am vazut in weekend la Mega Image niste smochine absolut geniale, mari cat o piersica si exact cat trebuie de coapte, dar nu m-am uitat si la pret, recunosc... :)

    RăspundețiȘtergere
  4. sau cu o reductie de Porto si sos de soia light, na! :)

    RăspundețiȘtergere
  5. in girona combinatia era cu zahar caramelizat si aceto balsamico tot pe ideea dulce-acrisor insa eu aveam dulceata asta de visina, foarte lichida(cam ca o reductie) un pic acrisoara asa ca m-am folosit de ea si cred ca e o varianta mai buna deacat zaharul caramelizat.

    smochinele=57 de lei la metro, mari, frumoase si scumpe:))

    ficatul de gasca=84 de lei kg.

    ar merge si reductia de care zici dar parca mi bine ar fi combinatia condimento-smochine.

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu am decat o singura relica :

    - Mama ce dezmat ! :)

    RăspundețiȘtergere
  7. pe cuvant de pionier ca am mancat civilizat :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Erata la postarea anterioara.Am mancat un P.
    A se citi -replica. :)

    Nici nu-i de mirare .
    Am ramas bouche bee la smochina ta. :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Singura problema e ca smochinele din curtea bunicului nu sunt atat de mari precum astea de la metro. Gaste si rate are destule, de cand i-am spus cat costa ficatul si pieptul in magazine:) Iar de porto, ce sa-ti spun, ar merge si un nectar de Jerez, se gaseste unul la noi destul de bun(pedro jimenez nectar facut de Gonzalo Byass). Are acea corpolenta balsamica care nu prea se gaseste la porto, plus o aroma ireal de naturala de smochina.

    RăspundețiȘtergere
  10. Felicitari pentru modul de abordare al blogului.

    RăspundețiȘtergere
  11. @george nu conteaza marimea ci calitatea :))

    e bine de tinut minte pe dl pedro :))

    RăspundețiȘtergere
  12. @george cat costa pedro asta pe la noi si unde se gaseste? tks

    RăspundețiȘtergere
  13. Uite aici. L-am vazut si in Spania si m-a surprins deoarece adaosul in Romania nu este mare (tot pe la 10 euro se invartea).

    RăspundețiȘtergere