marți, 13 martie 2012

maduva la cuptor cu usturoi copt si paine prajita


ei bine sunt multe vorbe de duh care spun cum ca cine se aseamana se aduna sau cum spune englezul great minds think alike  dar nici ca s-a potrivit ca azi cand eu vroiam sa va ademenesc cu niste maduvioara,  foodie family sa posteze fix acelasi lucru: just bones.


mi-a placut maduva de mic, cand o gaseam in ciorbele bunicii. imi povestea ca in trecut se folosea la ingrosatul zemurilor si tocanurilor dar azi nu mai stie lumea sa o manance. ei bine facuta la cuptor cu usturoi copt intins pe paine prajita e o minunatie. usturoiul copt in coaja se inmoaie si devine tartinabil, cu un gust usor afumat. peste el tragi niste maduva din osul fierbinte si asezonezi totul cu sare si piper proaspat macinat.  ce-i drept nu poti manca mai mult de doua felii (iar colesterolul se duce la cer) insa uaaau ce gust poate sa aiba. nu ma credeti pe cuvant incercati si voi. e simplu ca buna ziua. 

ar fi bine sa insotesti decadenta asta cu un vin alb, bine racit,  cu aciditate mare, poate un riesling sau cu un vin rosu, un cabernet  corpolent si taninos.





ingrediente:
pentru 2 persoane. timp de pregatire 40 de minute
- 4 oase de vita taiate de macelar la capete
- 2 capatani de usturoi
- 4 felii de paine prajita
- sare de mare, piper proaspat macinat

 maduva la cuptor cu usturoi copt si paine prajita
- incinge cuptorul la 250 de grade celsius
- taie capatanile de usturoi la un capat, cat sa vezi cateii. infasoara-le in staniol alimentar.
- da oasele la cuptor impreuna cu usturoiul timp de 40 de minute(oasele mele erau congelate). daca sunt necongelate, 25 de minute ar trebui sa fie suficient(cum usturoiul are nevoie de vreo 40 de minute ar trebuie sa-l dai mai dinainte la cuptor). 

10 comentarii:

  1. mmmm..ce bine arata ! super idee!

    RăspundețiȘtergere
  2. data viitoare cand gasesc oase d-astea iti iau si tie :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Absolut delicios... cel putin pentru mine.
    Am descoperit preparatul asta la un restaurant italian, acum vre-un an, si de atunci sint "hooked". La restaurantul cu pricina se taie osul pe jumatate de-a lungul osului si banuiesc ca asa se coace mai repede?

    Nu stiu cit de adevarat este dar am dat peste articolul asta in care se zica ca nutitional... sint chiar si citeva beneficii sa maninci maduva, in afara de faptul ca are o grama da de calorii :)
    http://www.livestrong.com/article/445905-what-are-the-health-benefits-of-eating-bone-marrow/

    RăspundețiȘtergere
  4. Moama cat imi place maduva asta!! bateam cu osu-n lingura cand eram mica, pana iesea tot ! Pozele sugestive tare! zi faina!

    RăspundețiȘtergere
  5. @TWO sigur se coc mai repede insa cred ca sunt aduse asa pentru a arata mai bine daca ma intrebi pe mine :) . de facut, oricum se fac repede.

    @antonina si eu le zgandaream si le sugeam pana nu mai ramanea nimic :))
    zi buna si tie.

    RăspundețiȘtergere
  6. ohhh da...foarte gustos!!! Mi-ai trezit multe amintiri gustoase din copilarie ! fug sa dau un telefon parintilor :))

    RăspundețiȘtergere
  7. @evelyn deci toti mancam d-astea cand am fost mici :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Am făcut reteta asta aseara.
    Very nice... to say the least :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. bai e f buna. eu ma abtin sa o fac ca pe urma trebuie sa alerg 2-3 zile in plus la sala :)

      Ștergere
  9. Abia aștept să ajungă ac sa le fac măduvioare de porc😜

    RăspundețiȘtergere