joi, 30 iunie 2011

bloggers weekend away@ Hotel Vega, Mamaia

probabil cel mai frumos hotel de cinci stele din mamaia, vega, inaugureaza de maine 1 iulie un nou meniu mediteraneean. in weekendul ce a trecut, cei de la hotel vega au invitat grupul bloggerilor mancaciosi sa testeze in avanpremiera meniul. de data asta am tinut companie unor doamne binecunoscute blogosferei culinare: monica(foodie family), elena (le blog piquant) si mazi (chez mazilique).

hotelul este gandit foarte bine si iti ofera toate premizele sa-ti petreci o vacanta minunata pe malul marii. are parcare mare, pazita, plaja privata, terasa de leneveala si piscina exterioara pentru zilele cand apa marii e prea rece. inauntru e amenajat spectaculos cu detalii de design interior care ma fac sa regret ca nu pot locui permanent intr-un hotel .

pentru a improspata meniul oferit, pe timpul verii, a fost adus un tanar bucatar italian, paolo austero, care si-a dovedit calitatile la numeroase competitii internationale. pe langa faptul ca este invitat la demonstratii culinare mai prin toata lumea, paolo este si profesor la un institut culinar care se ocupa cu formarea tinerilor bucatari pentru horeca(este domnul cu ochelari).

alaturi de el, gazde ne-au fost si romica harabagiu si cornel balaban doi bucatari roamani cu vechi state in restaurantele din afara tarii care s-au decis ca e timpul sa se intoarca si sa profeseze acasa la restaurantul akolade.



maratonul culinar propus de ce trei bucatari a fost pana la urma un melanj din cele doua meniuri ale restaurantului. chef-ul italian a ales antipasto freddo, pasta, secondo di pesce, dolce la care s-au adaugat din zbor specilaitatile celor doi bucatari romani.



ne-am facut pofta de mancare cu un scotch de exceptie, lagavulin single malt 16YO, cu un gust de afumat inimitabil pe care am sa-l recunosc si peste un an de zile.  inceputul a fost usor cu caponata di ortaggi - un amestec de legume inabusite servite cu parmezan, paine prajita si aceto balsamico,

dupa care s-a continuat cu spezatino di polipo - caracatita frageda la cuptor servita pe cartofi aromati cu busuioc si sos de pomodori secchi.

vinul care ne-a insotit in prima parte a mesei a fost un foarte bun chardonnay barrique sole 2009 cu note frumoase de pere si finish de nuca prajita si care, desi baricat, a sustinut bine masa prin prospetimea lui.

am continuat cu ravioli del pescatore - ravioli cu scoici St. Jacque si creveti servite cu sos de spanac si cativa stropi de sos de dovleac. ambele sosuri facute cu zeama de peste (fara smantana) ca sa accentueze gustul de mare. ravioli au fost votati la unison drept cel mai bun fel al serii.

n-am apucat sa ne tragem bine sufletul ca a ajuns in farfuriile noastre un filetto di spigola - biban de mare cu radicchio umplut cu legume inabusite la cuptor: cartofi , rosii cherry, telina si dovlecei insotite de un sos de usturoi minunat cu aroma puternica si consitenta fooaaarte fina.
cand tocmai ne trageam sufletul si adulmecam paharele de chardonnay, chelnerii s-au napustit spre noi cu pahare de vin rosu si un decantor care prevesteau un punct de cotitura in meniu:))

vinul rosu a fost cuvee uberland 2008 care m-a impresionat la fel de mult ca si prima oara cand l-am baut. note de cacao si pielarie suprapuse pe corp de fructe de padure si visina coapta iti inunda gura la fiecare inghititura si te fac sa mai iei un strop:)

vinul nu a venit singur, ci a venit insotit de un piept de rata bun si fraged in sos de cirese
si de un muschi de vita in sange in sos de vin insotit de piure de cartofi cu trufe, piure de pastarnac, piure de spanac si para caramelizata.

e o minune cum n-am crapat pe loc inainte sa ajunga desertul pe care mi-am zis ca o sa-l sar,
dar cand a sosit acest tortulet cu branza de oaie cu sos marsala, fondant de ciocolata si capsune nu m-am putut abtine si l-am mancat gandindu-ma la cati kilometrii tre' sa alerg eu sa contrabalansez desfraul culinar.

aici inchei epopea de la restaurantul akolade multumind comesenilor pentru o seara placuta si gazdelor noastre pentru invitatie si amabilitate.


Un comentariu:

  1. Salut,
    Doresti un schimb de link cu site-ul meu de jocuri si anume cu http://allgamesonline.org
    Momentan am page rank 2 si peste 2.400 de pagini indexate in google.
    Daca doresti un schimb de link te rog sa-mi adaugi urmatorul cod la tine pe site Games Online
    iar apoi sa-mi dai un e-mail cu codul tau la rfi_scan@yahoo.com sau pe id de mess: rfi_scan
    Sau iti pot pune link pe un site cu page rank 4 in schimbul unui link catre site-ul meu de jocuri
    Daca esti interesat te astept sa vorbim
    Numai bine!

    RăspundețiȘtergere