joi, 30 august 2012

sardine cu legume la gratar



in timpul saptamanii am nevoie de o cina usoara care sa fie gata cat ai zice peste. sardinele astea se incadreaza cum nu se poate mai bine. p-astea le-am pescuit din hala obor, cea noua, de la etaj. tot de-acolo am pescuit si in un prosecco. doi ardei si un dovlecel au tinut neaparat sa le tina companie. iau si o paine buna de la o brutarie.  gata, asta-i cina. pofta buna. 



ingredinete:
pentru 4 persoane. timp de preparare: 20 de minute
- 1kg de sardine proaspete
- 2 ardei grasi
- 1 dovlecel
- 4 catei de usturoi
- ulei de masline extravirgin
- sare

sardine cu legume la gratar
- se curata sardinele de oase. mie imi palce stilul japonez exemplificat in link. n-am facut poze pentru ca eram  manjit pana la coate :) . spre deosebire de colegul japonez, mie imi place sa le las codita intacta.

- le asezi intr-o tava tapetata cu hartie, le sarezi din belsug cu sare de mare si le stropesti cu ulei de masline. sa tii cont ca mare parte din sare se va scurge in tava. le dai la cuptorul incins la 250C timp de 15-20 minute.

- curata usturoiul, taie-l feliute mici, sareaza-l si pune-l in cateva linguri bune de ulei de masline extravirgin
- intre timp, coace pe un grill dovlecelul impreuna cu ardeiul gras.

- scoate sardinele din cuptor cand arata cam asa (cca 15-20 min):

4 comentarii:

  1. Complimente de la toata familia TWO. Am facut reteta asta Sambata, mai putin partea cu dovlecelul.

    Sardele am mai mancat de multe ori, inclusiv facute la cuptor, dat mi s-a parut elegant partea cu curatatul oaselor. Nu am facut-o niciodata. Experienta la ingurgitat sardele... "greatly enhanced"

    Nu ai spus ce faci cu usturoiul in ulei de mazline asa ca l-am aruncat peste ardei. Mama mia! What a treat! Asta chiar ca a fost o descoperire de zile mari pentru mine. Pana acum, ardei copt a insemnat pentru mine ardei bine copt, curatat de coji si servit cu otet.

    Multam again!

    RăspundețiȘtergere
  2. hei, merci f mult. pai uleiul ala cu tot cu usturoi il arunc peste legumele coapte.

    am o metoda care merge f bine pentru legume la gratar:
    - dupa ce ai copt legumele - poti sa pui zuchini, dovlecei, vinete, ciuperci, ardei gras sau capia, ceapa sau chiar cartofi - le pui intr-o oala sau castron cu capac
    - faci niste ulei de masline cu sare si usturoi taiat marunt ca in poza de mai sus
    - il torni in oala cu legume, ii pui capacul si zdruncini bine-bine si amesteci pana s-au infuzat toate cu usturoi miraculos.
    - daca legumele sunt fierbinti isi vor lasa si ele o zeama si se va forma in oala un sos usturoiat care e dumnezeiesc :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc frumos de reteta, am folosit-o cu mare succes! Incercarea precedenta de a gati sardine a fost dezastruoasa, dar am zis sa le mai dau o sansa si bine am facut!
    Elena

    RăspundețiȘtergere