joi, 28 martie 2013

sanatatea in bucate - duminica 31 martie ora 12.30




ieri am fost invitatul lui marius tudosiei la un nou episod "sanatatea in bucate", motiv pentru care ii multumesc si pe aceasta cale. a fost o dupa amiaza de pomina in care am gattit cu un prieten bun, am schimbat idei, am baut un pahar de vin si ne-am bucurat de delicatese servite numai la restaurante cu stele michelin. 

daca ultima oara am gatit tartar de ton cu somon, supă cu sparanghel, și tiramisu cu rubarbă și căpșuni de data asta ne-am dat in stamba cu niscaiva porc. si nu orice porc ci chiar regele tuturor porcilor: porcul de mangalita.

porcul de mangalita e o rasa de porc lanos creata in arealul ungaro-transilvanean-sarbesc de un arhiduce ungur pe la 1833. puteti citi mai multe despre istoria lui aici.  


ce pot sa va spun eu e ca mangalita are un gust minunat ce aduce aminte de nuca sau de ghinda(englezul ii zice nutty flavour) si alte fructe ale padurii pe care acest porc le mananca in libertate si ca e comparat de bucatari cu kobe beef pentru ca  muschiul de mangalita este marmorat cu grasime.

respins la un moment dat de zootehnia ahtiata dupa productivitate, porcului care contine de doua ori mai multa grasime decat un porc normal , i se spune azi uleiul de masline cu 4 picioare datorita continutului mai mare de acizi grasi nesaturati care scad nivelul colesterolului rau si il cresc pe cel al colesterolului bun. 

in bucuresti porcul de mangalita e de gasit la nou deschisele macelarii "La Cutitul Iscusit". 

destul vorbarie, sa va spun mai bine ce am gatit. un minunat cotlet de mangalita pe care l-am despicat in doua si peste care am pus un strat generos de pesto de leurda, 


o rulada din pulpa de mangalita umpluta cu tulpini de telina, ceapa usturoi, crutoane si ou 


precum si un pantoful domnitei  care nu este altceva decat muschiuletul mic in care am spintecat un buzunaras si-am indesat feta, ardei gras si masline tocate pentru ca mai apoi sa-l leg fedeles cu sfoara si scobitori. 



ce-a iesit este o nebunie de culori si arome pe care va invit sa le aprofundati cum se cuvine duminca, 31 martie 2013, la ora 12.30. 


pofta buna. 

14 comentarii:

  1. ce moci au porcusorii astia! ghinionul lor ca sunt asa gustosi! Iar mancarea...ce sa zic, imi pare rau ca nu te-am insotit la filmare, ca tare imi face cu ochiul.

    RăspundețiȘtergere
  2. chiar am vb cu marius ca ar trebui sa avem si public la filmari :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. stai ca m-ai starnit. poate ca o sa fac o tura cu public si 8 camere... :)
      ar suna bine!

      Ștergere
    2. oooo daa! ia gandeste-te cum ar fi sa pui la un loc toti invitatii tai..

      Ștergere
  3. nu-mi place tipul ala, prietenul tau. Imi da senzatia unui bucatar demasculinizat, ceea ce -mi pare cam aiurea :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pe mine nu ma intereseaza deloc parerile tale despre prietenul meu.

      te sfatuiesc sa nu mai vorbesti despre oameni pe care nu ii cunosti pentru ca pe deoparte nu este civilizat iar pe de alta parte poti face greseli gratuite, si e pacat.

      Ștergere
    2. sunt senzatii, si mi le asum, asa ca le exprim. daca deranjez, stii tu ce ai de facut :)

      Ștergere
    3. Salut, Doru! sa stii ca m-ai distrat cu remarca ta pe care o iau fix ca o opinie "documentata" aruncata peste umar, fara vreo miza. Banuiesc ca n-ai vreun "schelet prin dulap" :) Toate bune! m.

      Ștergere
  4. in orice caz, v-as fura cutitele, ca bani sa-mi cumpar n-am :))

    RăspundețiȘtergere
  5. Sunt curios foc care e treaba cu carnea asta. Am citit despre ea dar nu am încercat-o niciodată.

    O sa trebuiască cumva sa pun mana pe un kg sau doua. Mai ales ca am băgat de seama ca ar fi la vânzare și pe aici pe la mine. Nu e ușor de procurat dar se pare ca nu imposibil.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. se gaseste si la tine doar ca e ceva mai scumpa. sa spunem dublu :)
      cornel, diferenta e incredibila. mai ales daca animalul a crescut liber si mai ales daca s-a hranit cu ghinda, jir etc din padure.
      ce taiem noi e crescut in padurile de pe langa targu secuiesc si gustul e minunat.

      Ștergere
  6. Porcusorul asta nobil se gaseste in mod constant in galantar? (sau ar fi indicat sa dau un telefon ceva in prelabil)
    Din pacate cele trei magazine imi sunt complet peste mana si va trebui sa fac un drum special numai pentru el.

    P.S si off-topic: Nu imi este foarte clar care este definitia unui bucatar masculinizat, poate ma lamureste si pe mine domnul de mai sus.
    Trebuie sa faca impins la piept cu 100kg sau e suficient sa aiba un limbaj mai golanesc asa (am vazut ca mai nou se poarta si asta pe la TV)? :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. porcusorul nobil se gaseste numai la ultima locatie deschisa, cea de-a patra, din Piata Dorobanti. si se gaseste cam tot timpul. rar cand raman fara marfa, deobicei lunea.

      ps nici mie nu mi-e clar, dar de, trei sferturi de tara inca mai crede ca locul femeilor e la cratita si al barbatilor in carciuma...

      Ștergere